23948sdkhjf

Nemlig.com mister tilslutning efter skandaler

Vil man have goodwill hos forbrugerne, er det nok en god idé ikke at lægge sig ud med landets største kommune og fagbevægelsen.

Det er et råd, som Nemlig.com - og sikkert også mange andre i dagligvarehandlen - kan skrive sig bag øret.

For i en ny undersøgelse fra Retail Institute Scandinavia er Nemlig.com den dagligvarekæde herhjemme, der scorer lavest.

Det skriver Børsen.

Ikke nogen overraskelse

Det er gået meget hurtigt for Nemlig.com. Først blev de nærmest set som frelsere, da de under første nedlukning i fjor oplevede stor fremgang med deres onlinedagligvarehandel.

Der gik dog ikke længe, før man pludseligt begyndte at høre historier om yderst kritisable arbejdsforhold på virksomhedens lager, mens der kort efter kom lignende historier om urimeligt arbejdspres og generelle arbejdsvilkår for firmaets chauffører frem.

Det har blandt andet medført en stor konflikt med Københavns Kommune, hvor Nemlig.com leverer til ældre borgere. Ligeledes har 3F været ude med riven med en kritik af arbejdsforholdene.

Om det helt præcist er det, der har afstedkommet den dårlige score er uvist, men ikke desto mindre er det et faktum, at Nemlig.com i Retail Institute Scandinavias undersøgelse kun har 26 procent - det laveste i undersøgelsen - der er "brand believers", mens også 26 procent - det højeste i undersøgelsen - er "brand rejectors".

Hos Nemlig.com er de selvsagt kede af meldingen, men det kommer ikke som en overraskelse for kommerciel direktør Mikkel Pilemand.

- Jeg ville lyve, hvis jeg påstod, at det overraskede os, hvordan vi scorer i undersøgelsen. Vi har været udsat for en hetz gennem skriverierne i medierne velorkestrereret af 3F. Nu skal vi arbejde på at komme tilbage og skabe tillid hos den gængse befolkning, siger Mikkel Pilemand til Børsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078